Belangrijk om te weten: Brembo is geboren uit de ervaring in de racewereld in samenwerking met autofabrikanten.
In de Formule 1 wordt door Brembo van ieder circuit de race weergegeven. Daarmee laten ze zien waar, wanneer en hoelang er geremd moet worden.
Maar voor ons, de reguliere weggebruiker, is niet altijd de route van tevoren bekend, daarom is het altijd fijn en veilig als de auto van de juiste remmen is voorzien.
Wij monteren geen materialen (banden, velgen, veren, remmen…) die elders zijn gekocht.
“Je gaat toch ook niet met je eigen hamburger naar …”
Maandag – vrijdag
8.00-17.00 uur
Zaterdag – alleen op afspraak
8.00-12.00 uur
Voor diegenen die kwaliteit en veiligheid hoog in het vaandel hebben heeft Brembo een compleet assortiment.
Als u een autoliefhebber bent met een meer sportieve rijstijl heeft u hoogstwaarschijnlijk al de overweging genomen om uw standaardremschijven te vervangen door geboorde schijven. De remschijven vervangen is de eenvoudigste stap om uw remsysteem te upgraden en een excellent remgedrag te verkrijgen dat onmiddellijk reageert in alle omstandigheden.
De High Performance-lijn is bedoeld voor het sportieve segment. Kies daarvoor de juiste band met de juiste remmen.
Vergeleken met standaardschijven verzekeren de Brembo Xtra geboorde schijven vanaf het begin van de remfase een betere grip en een efficiëntere performance van het remsysteem dat sneller reageert. Dankzij de gaten is de wrijving tussen schijf en remblok groter.
Vooral in het begin van de remfase neemt u een snellere en grotere reactie waar wanneer u op het rempedaal drukt.
Het visuele effect heeft ook zijn belang en een voertuig met Brembo Xtra geboorde schijven rijdt niet onopgemerkt voorbij. Deze schijven trekken altijd de aandacht en verhogen gegarandeerd de sportieve esthetica van het voertuig.
Als een sportauto vooral opvalt door zijn details, dan is niets beter dan de Brembo Xtra geboorde schijven met zijn krachtige uitstraling om uw auto een “race” accent te geven.
De gaten onderbreken de laag water die het remoppervlak kan bedekken. Die waterlaag werkt als een kussen op standaardschijven dat de schijf en het remblok van elkaar gescheiden houdt zodat de tijd om te stoppen in natte omstandigheden langer duurt.
Brembo Xtra daarentegen voorziet een efficiënte reactie vanaf de eerste maal dat het rempedaal wordt ingedrukt, onafhankelijk van de weersomstandigheden mits u geen gladde banden heeft!
Op een standaardschijf veroorzaakt een reeks kordate remmanoeuvres op korte tijd een toename van de temperatuur. De verbranding van de harsen van de remblokken genereert op zijn beurt gassen (fading) die werken als een lager tussen de remblok en de remschijf en de efficiëntie van het remsysteem verlagen.
Op een Brembo Xtra schijf daarentegen zorgen de gaten voor een snelle verwijdering van de gassen, zodat de wrijvingscoëfficiënt ongewijzigd blijft. De gaten zorgen er ook voor dat de warmte van het remsysteem efficiënter wordt afgevoerd, ook in normale rijomstandigheden.
Alles bij elkaar bieden Brembo’s Xtra- en Max-remschijven een perfecte oplossing voor automobilisten met een sportieve rijstijl die hoge remprestaties verlangen zonder dat dit ten koste gaat van het rijcomfort en de levensduur van de schijven en blokken. De verschillen ten opzichte van standaardschijven zijn van zowel esthetische als praktische aard.
Verschillen in remprestaties ten opzichte van geperforeerde schijven zijn er feitelijk niet, zeker niet bij sportief gebruik op de weg. Om onjuist gebruik te voorkomen en u niet onnodig op kosten te jagen, willen we daarbij wel beklemtonen dat voor puur circuitgebruik een ander type schijf is vereist, dat specifiek voor racen is ontworpen.
Zowel gaten als sleuven in het remvak hebben als doel een betere warmteafvoer te bereiken dan bij standaard vlakke schijven. Gaten zijn daarbij nog beter in staat de warmte die tijdens het remmen vrijkomt af te voeren dan de sleuven van gegroefde schijven. Daarnaast ogen geperforeerde remschijven sportiever, wat Brembo Xtra-schijven aantrekkelijk maakt voor liefhebbers die de sportieve uitstraling van hun auto willen versterken.
Brembo denkt zeker ook aan die automobilisten die lichtmetalen velgen onder hun voertuig monteren: bij Brembo Max zijn de onderdelen die niet rechtstreeks met de remactie te maken hebben gelakt UV, zodat onesthetische effecten ten gevolge van het vormen van roest op de remschijf worden vermeden.
Wij van Amsterdambanden kunnen u de juiste remblokken adviseren!
Let erop dat u de zorgvuldige keuze voor de juiste sportieve remschijf, met gaten of sleuven, niet zinloos maakt door uw nieuwe schijven te combineren met ongeschikte remblokken. Schijf en blok vormen namelijk één geheel dat samen bepalend is voor de remprestaties. Een sportieve schijf vereist daarom bijpassende remblokken: ongeschikte blokken kunnen de prestaties van het remsysteem aanzienlijk verminderen en de meerwaarde van geperforeerde en gegroefde remschijven volledig tenietdoen. Tevens is de montage erg belangrijk om een goede werking van het remsysteem te waarborgen.
Brembo Xtra-remblokken zijn ideaal om de prestaties van Brembo’s Max- en Xtra-remschijven optimaal tot hun recht te laten komen. Samen met deze schijven staan ze garant voor een superieur remvermogen en een perfecte doseerbaarheid daarvan om ten volle van een sportieve rijstijl te kunnen genieten zonder concessies te hoeven doen op het gebied van comfort en duurzaamheid bij dagelijks gebruik.
Gecombineerd met Brembo’s Max- en Xtra-schijven vormen de Brembo Xtra-remblokken een hightech-oplossing die met succes de zwaarste statische tests op de proefbank en dynamische tests op de weg heeft doorstaan, ook voor auto’s uit het middensegment waarvoor de highperformance-schijven van het XTRA- en MAX-gamma zijn bedoeld.
Dezelfde kenmerken en voordelen gelden echter in het algemeen ook voor alle geperforeerde en gegroefde schijven uit het Brembo-aanbod en voor de schijven van de High Performance-lijn. Deze laatste zijn verkrijgbaar in beide uitvoeringen en zijn specifiek bedoeld voor liefhebbers van een sportieve rijstijl die op zoek zijn naar remschijven die een hoge betrouwbaarheid bij straatgebruik combineren met topprestaties op het circuit.
Verschillen in remprestaties ten opzichte van geperforeerde schijven zijn er feitelijk niet, zeker niet bij sportief gebruik op de weg. Om onjuist gebruik te voorkomen en u niet onnodig op kosten te jagen, willen we daarbij wel beklemtonen dat voor puur circuitgebruik een ander type schijf is vereist, dat specifiek voor racen is ontworpen.
Wanneer gebruik onder extreme omstandigheden niet te verwachten is, hebben geperforeerde schijven de voorkeur omdat die een grotere koelcapaciteit bieden. Zowel gaten als sleuven in het remvak hebben als doel een betere warmteafvoer te bereiken dan bij standaard vlakke schijven. Gaten zijn daarbij nog beter in staat de warmte die tijdens het remmen vrijkomt af te voeren dan de sleuven van gegroefde schijven. Daarnaast ogen geperforeerde remschijven sportiever, wat Brembo Xtra-schijven aantrekkelijk maakt voor liefhebbers die de sportieve uitstraling van hun auto willen versterken.
Als u geen auto bezit waarmee u in 2,2 seconden van 100 naar 0 km/u kunt vertragen, heeft u nog steeds de mogelijkheid om te remmen met Brembo, toch? Of u nu tot de sportieve bestuurders hoort of let op veiligheid; Brembo biedt de juiste rem voor iedereen.
SUV’s hebben een gewicht van meer dan 2 ton, dus ze hebben krachtige remsystemen nodig die veeleisend offroad-gebruik aankunnen hoge, remprestaties en betrouwbaarheid. Brembo garandeert met zijn off-road aluminium vaste remklauwen in combinatie met geventileerde eendelige remschijven (tot 390 mm diameter en 36 mm dikte) op elk moment hoge remprestaties en absolute betrouwbaarheid. Het resultaat zijn remsystemen die prestaties van superauto’s, offroad-capaciteiten, comfort en esthetiek combineren.
Dat is de reden waarom de beste en meest exclusieve SUV’s zijn uitgerust met Brembo-remklauwen.
Elke auto verdient Brembo. Als we het hebben over remprestaties, telt Brembo eerst.
Middelgrote auto’s zijn de meest gebruikte voertuigen in aantallen, dus speciale aandacht moet worden besteed aan energiebesparing en bescherming van het milieu, maar ook aan comfort en prestaties. Dit omvat het remsysteem, dat milieuvriendelijk moet zijn, en moet een hoog comfort en goede prestaties bieden.
Brembo was de eerste fabrikant die de krachtigste voertuigen in dit segment uitrustte met remsystemen bestaande uit aluminium vaste remklauwen in plaats van de conventionele zwevende gietijzeren remklauwen. Een absolute noviteit voor dit segment, dat betere prestaties biedt, maar ook een belangrijke stap voorwaarts is op weg naar vermindering van het verbruik en de impact op het milieu.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen op 020 – 697 60 01 of via ons contactformulier.